tisdag 5 augusti 2014

Auberge du Presbytère

Nu har vårt internet kvicknat till så här kommer de utlovade bilderna från Auberge du Presbytère.





Väldigt smakfullt och rofyllt, totalt 6 bord fanns det ute på gården. Det verkade inte som de ville servera någon inomhus, men vi kikade in på vägen hem och det såg trevligt ut inne också, men man missar utsikten förstås. 



Stolarna var både vackra och helt ok att sitta på


Utsikten är underbar. Rakt nedanför ligger den lilla uppdämda sjön Barrage des Olivettes som har en liten fin strand. Någon gång får det bli bad där.



Vi inledde med Blanquette de Limoux. Normalt brukar jag vara mer förtjust i Crémant de Limoux men denna blanquetten var väldigt fin. Blanquette måste ha minst 90% av druvan Mauzac som har mycket smak av gröna äpplen medans Crémant de Limoux innehåller minst 40% Chardonnay och 20% Chenin Blanc. Båda två framställs med samma metod som Champagne och det sägs att Dom Pérignon besökte Limoux och tog med sig metoden hem.


En liten aptitretare


Förrätten som jag redan skrivit om i förra inlägget.



Iberiagris


Underbara ostar, naturligtvis den lokala getosten Pelardon men också en otroligt god ost från Corsika som jag tyvärr glömt namnet på.


Efterrätterna var vackrare än goda men det beror inte på kocken utan på mig, jag är inte så glad i efterrätter.




Denna trevliga bekantskapen gjorde vi 5 juli, en underbart ljummen kväll där cikadorna kraxade ända fram till solnedgången. Tänk att det redan gått en månad... En restaurang vi gärna besöker igen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar