tisdag 21 april 2015

Blomsterprakt

Långsamt anpassar jag mig till de svenska rutinerna igen. Efter att ha varit hemma i drygt en vecka tittar jag igenom mina bilder och konstaterar att  det var oerhört vackert denna gången nere i våra franska hemtrakter. En skir grönska och så mycket blommor i alla tänkbara färger, jag bara älskar det.

Det är ett alldeles utmärkt sätt att möta våren på sydligare breddgrader för att sedan ha chansen att uppleva den skira grönskan en gång till på hemmaplan. Nu kommer ju björkarna med stormsteg här hemma.

Det är mycket att göra, både på jobbet och hemma men på något sätt så känner jag ett litet lugn ändå. Jag bara blundar och känner energin jag tankat från solen, den blå himlen och grönskan strömma genom kroppen.

Jag försöker att läsa lite franska också men det är svårt att få tiden att räcka till...

Jag måste få visa lite mer bilder på blommor, de är så vackra.
























Blåregn är inte bara underbart blålila, den doftar ljuvligt också.











1 kommentar:

  1. Ja, nu börjar det grönska här hemma också. Jag har längtat länge.

    SvaraRadera