måndag 2 mars 2015

Röd marmor

Det är länge sedan det blev något skrivet för mig på bloggen, vilket beror på flera saker. Jobbet har tagit väldigt mycket tid det senaste veckorna och den tid som jag inte jobbat har jag varit fullt upptagen med att fixa hemma. Det startade med fönsterbyte i mitten av januari i full snöstorm. Det blir väldigt upp och ner när alla fönster skall bytas på en gång. Sedan har det blivit målning, nya element och nytt golv i vardagsrummet. Lite nya möbler också och snart är allt klart, härligt!

Nu börjar längtan till vårt andra hem bli påtaglig och det är mindre än en månad kvar.

Jag tänkte visa lite bilder från ett gammalt marmorbrott som ligger strax utanför vår by. Bilderna togs i somras, men av någon anledning blev det inte något inlägg då.

Brottet togs i bruk 1890 och höll på tills 1964 och denna röda marmor härifrån finns bland annat i "Röda rummet" i Vita Huset.



Det måste ha varit ett tungt arbete att bryta marmorn.


Ingen klättring här men det finns en annan fin klättervägg utanför vår by som till och med jag varit en bit upp på.




HÄR skulle det kommit in ett kort på mig när jag klättrade men jag lyckas inte få in det på rätt plats, det lägger sig först och jag förstår inte vad jag gör för fel. Nu har jag svurit en lång stund, jag ger upp, ni får se detta en annan gång.

Fin utsikt!


Vägen upp mot brottet är vacker.


Och vägen tillbaka till vår by är ännu vackrare.














2 kommentarer:

  1. Synd att du inte kom klättrande med på bild. Har det gjort så mycket om du hamnat överst?

    SvaraRadera
  2. Jag kunde naturligtvis ändrat titeln på blogginlägget...

    SvaraRadera