tisdag 23 september 2014

Olargues

Olargues är en lite by, känd som en av Frankrikes vackraste byar. Dit styrde vi kosan idag främst för att äta lunch på en restaurang vid namn Fleurs d´Olargues. Restaurangen ligger väldigt fint vid foten av den gamla romerska bron Pont de Diablo och lokalen är ett gammalt "relais" för diligenstransporter från 1775. Det är några danskar som äger och driver restaurangen sedan 2002. Det har öppet från mitten av mars till mitten av november. I december, januari och februari är förmodligen kundunderlaget för litet. Restaurangen var väldigt härligt inredd med en blandning av franskt och danskt lite avskalat. Maten var det inte heller något att klaga på, den var både god och innovativ och vackert upplagt.

Här kommer lite foton från dagens höjdpunkt.




De har även ett B&B.



Trädgården med utsikt över floden och den gamla bron.



Den gamla romerska bron.





Möbler i ganska mörkt trä och udda vita tabletter och servetter. Väldigt snyggt!


Loup de Mer




Regnet hängde i luften så det var skönt att sitta inne med tända ljus.





Snygga franska bestick! Jag vill ha likadana!




2 kommentarer:

  1. Olargues känner jag inte till alls. Kan ju vara bra att veta var den vackra byn ligger. Kollade på nätet. Man vet ju aldrig.

    SvaraRadera
  2. Vill också ha såna bestick! Minns att det fanns liknande i min mammas norska barndomshem, där vi tillbringade alla skollov och att jag hellre ville ha de nya sextiotalsvarianterna med brunt träskaft, för de där andra var ju så gammeldagsa! Så lite jag visste!

    SvaraRadera