onsdag 2 januari 2013

Här kommer bilden!

Ja då var våra 10 dagar i Causses till ända och vi har alla skingrats för vardagens alla måsten. Vi hade jättefina dagar och jag mår alltid så bra när jag befinner mig i denna lilla franska by och dess omgivningar. Denna gång var det naturligtvis extra trevligt eftersom hela familjen var samlad. Vi hann även med att hälsa på de nya paret som driver B&B i byn, det har bytt namn från Chez Sven till Chez Amis. Jag hoppas verkligen att många kommer att söka sig till dem så att de får en bra ruljans på verksamheten.

Här kommer bilden på staketet till vår franska balkong som jag inte lyckades att ladda upp därnere. Vi får verkligen försöka hitta en annan lösning för framtiden,  för att bara ha en 3 G nyckel fungerar inte i vår by. Är det någon som har tips på vad som är den bästa lösningen?








Här kommer också en bild på min älskade "hertoir" i form av en hand som jag letat efter ganska länge och till slut hittade i Provence i somras.





2 kommentarer:

  1. Hej! Mycket snyggt balkongräcke, det har Francois gjort bra! Skönt att ni inte längre löper risk att trilla ut :)

    Vi hade också en 3G-nyckel som inte fungerade som vi ville, så vi skaffade istället en Live Box via Orange. Nu har vi lika snabbt internet i Causses som i Sverige. Dessutom ringer vi gratis till fasta telefoner i hela Europa samt har fler TV-kanaler än vi någonsin kommer att hinna titta på. Boxen får man mot en symbolisk depositionsavgift och sedan kostar det c:a 350 sek per månad, oavsett hur mycket man surfar eller ringer. För oss blev denna lösning billigare än att betala telefonabonnemang samt samtalsavgifter och surf de månader vi är på plats. Tror dock att grunden måste vara ett fast telefonabonnemang, det hade vi ju sedan tidigare. Kanske finns det förslag på andra lösningar där ute?
    Kram Lotten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi är nöjda, nu hoppas vi bara att dörrarna snart kommer på plats. Det börjar ju att vara lite kallare där nere nu så det skadar väl inte med dessa på plats.

      Radera