söndag 29 september 2013

Pezenas genom kameralinsen

För drygt en vecka sedan besökte jag åter Pezenas denna mysiga lilla stad med både trevlig shopping, fönstershopping, många små konstnärs- och hantverksbutiker och inte att förglömma deras gata fylld med "brocantes".

Just denna gången blev det inte så mycket av ovan utan istället lyfte jag blicken lite och tittade på skyltar av olika slag. Några vackra portar och någon blomma fastnade jag också för. Jag kan inte låta bli att ta kort på portar och inte heller på blommor, båda objekten är så vackra tycker jag.

Jag har bara varit hemma en vecka men längtar redan tillbaka till sydligare breddgrader.

Bilderna kommer att hjälpa mig att genomleva novembermörkret som jag vet gör allt för att få mig låg.












Den blå färgen är ständigt närvarande






Potatisblomma






Känner plötsligt en väldig längtan efter en orange karaff!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar