söndag 9 september 2012

Stolen

Jag lovade ju att lägga ut bild på stolen som jag köpte i somras i Pezenas och som vi med stor möda fick plats med i bilen hem. Nu är den vitmålad och pryder sin plats härhemma. Den skall inte transporteras ner till Causses igen. I alla fall inte nästa gång vi åker ner..... Då skall istället ett bord till terassen få åka ner. Vi har ett slagbord på terassen nu som är väldigt praktiskt för det är så lätt att fälla ihop o flytta in när vi inte är på plats. Det är inte så stort, men bordet som nu är införskaffat är ett likadant, vilket innebär att vi kan sätta ihop dem o få ett större bord. När vi inte vill ha så stort kan det stå som 'sidebord' på terassen. Jag är väldigt nöjd med denna lösningen som jag dock får vänta att använda tills nästa sommar.

Om två veckor är vi nere igen, det blir en vecka i huset. Jag stannar dock en vecka till i Frankrike, jag skall på kurs i fransk konversation, 'face to face' 4 timmar om dagen. Det skall bli roligt men lite läskigt är det också, jag tvivlar på att jag har så många ord så det räcker till 4 timmar.......




Jag tror att det är en caféstol





Motivet på emaljskylten skulle kunna vara hämtat från våra trakter

1 kommentar:

  1. Skrattar när jag läser om din konversationskurs... Jag har svårt att fylla mina 2timmar per vecka :D. Men dina 4tim/dag kommer nog att ge resultat.

    /Elisabeth

    SvaraRadera