söndag 26 juni 2011

Lyckan med att äga en egen kamera

Jag har köpt en systemkamera, lyckan att ha en egen kamera och inte alltid låna min mans eller ha jobbets kamera på resor är stor. Nu skall jag bara lära mig lite mer om hur man fotograferar lite mer proffsigt.

På lördag åker vi till vårt hus i Frankrike och blir borta 3 veckor. Jag hoppas jag får tillfälle att ta många kort då.

Jag utlovade för ett tag sedan fler bilder på huset. Dessutom lovade jag recept. Det kommer om ett tag, jag har bara inte hunnit med att blogga pga jobb och andra saker som upptagit större delen av min vakna tid.

Idag kom jag också på att jag skulle försöka piffa till en gammal brödburk från 60-talet. Just nu är den fult illgul och skavd, jag tänkte dock att den skulle få bli vit och fin, eventuellt får den texte "pain" också. Den måste dock bli färdig till på lördag om den skall få följa med ner till Causses. Håll tummarna för att jag hinner.

Här är några bilder på fina blommor tagna med min nya kamera. Hoppas ni gillar bilderna, det gör jag.




                                          Pion, Sarah Bernhardt







                                          Pion,Bowl of Beauty









                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar